Copywriting v praxi 1. díl

Píšeme poutavé titulky pro Vaše prodejní hity. Titulky upoutávají, texty informují.


Nadpisy a titulky

Techniky, tipy a triky pro psaní titulků.

Techniky pro psaní titulků a nadpisů

Poutavé titulky jsou základem úspěšného copywritingu

Nedávno jsme psali texty pro velkou stavební firmu. Jedním z témat, které jsme měli zpracovat bylo zateplení domů, které stavební firma realizuje. Na tomto konkrétním případě Vám ukážeme 6 osvědčených technik profesionálních copywriterů pro psaní obchodních titulků.

1. tip - titulek s konstatováním výhody

Zateplením domu ušetříte 50% nákladů za vytápění.

2. tip - rozkazovací titulek

Ušetřete 50% nákladů za vytápění!

3. tip - titulek s číslem

5 hlavních důvodů pro zateplení Vašeho domu.
5x plus pro technologii Zateplení domů.
Zateplení domu - všechny výhody na 1. pohled.

4. tip - titulek s otázkou

Jak ušetřit 50% nákladů za vytápění?
Lepší varianta:
Chcete ušetřit 50% nákladů za vytápění?

5. tip - titulek s použitím přímé řeči

"Asi mi nebudete věřit, ale díky zateplení domu jsem ušetřil 50% nákladů za vytápění."

6. tip - titulek mistrů copywritingu

90% majitelů domů zbytečně utrácí peníze za vytápění, nemuseli by, kdyby si přečetli tuto nabídku.
Další varianta:
Zbytečně utráceli peníze za vytápění, dokud si nepřečetli tuto nabídku.
Lepší varianta pro získání důvěry:
5 629 našich zákazníků šetří peníze za vytápění, protože si přečetli tuto nabídku.


Síla slov v titulku

Příběh paní Laury, podnikatelky z Německa

Začátkem loňského roku nás kontaktovala paní Laura, která v Německu podniká s nábytkem. Měli jsme za úkol nastartovat její obchodní aktivity na internetu v České republice. V první fázi se pouze chtěla dozvědět jak její nábytkové produkty přijme český trh, protože oblast prodeje nábytku je silně konkurenční prostředí v celé Evropě.

Když jsme se k projektu dostali měla paní Laura již hotový e-shop, na který chtěla provést SEO optimalizaci. Bohužel technické provedení e-shopu bylo velmi nešťastné. Optimalizace on-page faktorů by byla příliš finančně nákladná a optimalizovat pouze off-page faktory nemělo podle nás význam. Vzhledem k záměrům paní Laury jsme jí nabídli PPC reklamu, která je levná a především ji lze aplikovat ihned.

Na e-shopu měla paní Laura, tento titulek:
On-line nabídka nábytku a doplňků do bytu. Pro získání českých zákazníků si podnikatelka připravila slevy. Přemýšleli jsme jak e-shop vylepšit, abychom uživatele, které na e-shop přivedeme zbytečně neztráceli.

Nakonec jsme udělali jedinou změnu a tou byla oprava titulku, který zněl takto:
Slevy až 40% na kvalitní nábytek z Německa a Rakouska.
„Nikdy jsem si nemyslel, že jde kvalitní nábytek pořídit tak levně, dokud jsem nenavštívil tuto on-line nabídku.“

PPC kampaň jsme založili, spustili a s napětím čekali na reakce uživatelů. Všechny statistické výsledky kampaně byly vynikající. Obrat prodeje nábytku se zvětšil 10x. Paní Laura pak začala budovat plnohodnotné obchodní zastoupení v České republice a e-shop jsme jí postavili kompletně nový. Jednoduchý titulek s konstatováním výhody a titulek mistrů copywritingu s použitím přímé řeči, tak dokázaly mnoho. Proto je copywriting v praxi především o síle slov.


Další tipy a triky pro titulky

Hry se slovy utajili, odhalili, objevili - odhalujte tajemství

"Všechna tajemství budou jednou odhalena, protože není nic co by zůstalo navždy zahaleno,"
řekl Ježíš Kristus. Vidíte, jaké zdroje mohou být pro copywriting inspirující.

Příklady titulků těžících z této techniky, kterou úspěšně praktikují všechny obory:

  • Notebooky opět levnější! Ostatní dodavatelé Vám to utajili? U nás je nyní pořídíte o 20% levněji.
  • Cestovní kancelář objevila způsob jak ušetříte 30% z ceny Vaší vysněné dovolené.
  • Ostatní pojišťovny se bojí zveřejnit tajemství, které Vám ušetří 10% nákladů na havarijní pojištění.
  • Odhalili jsme novou metodu proti stárnutí.
  • Tajemství úspěchu, které Vám zůstalo dosud utajeno!
  • Osobní finanční poradce Vám odhalí nové možnosti jak zvýšit úrok z vkladů na 5%.
  • Nové tatranky - objevili jsme tajemství dokonale vyladěné chuti.
  • Odhaleno - nová Škoda Fabia!
  • Tento měsíc se na trhu objevilo 5 našich převratných novinek.
  • Dosud neodhalené tajemství úspěšného podnikatele.
  • Objevte dokonalou péči - u nás je nadstandard standardem.

Nejčastější chyby copywriterů při psaní titulků

Cílem titulku je zaujmout pozornost uživatelů a motivovat nebo přesvědčit zákazníky ke čtení dalšího obsahu. Při psaní nadpisů se opakují stále stejné chyby, které to jsou?

  • Snaha o vtipný titulek, který nesděluje žádné relevantní informace k obsahu.
  • Nedůvěryhodná sdělení typu Výhodná cena, Zdarma apod. Těchto titulků se používá nadbytečně, mají vysokou četnost. Zákazníci se stávají proti nim imunní, považují je za nedůvěryhodné a často je vnímají naprosto negativně.
  • Časté používání rozkazovacích titulků, plýtvání vykřičníky, snaha o bombastická sdělení. V ACTUAL NET rozkazovací titulky neradi používáme, držíme se pravidla, že na zákazníky nekřičíme.
  • Používání podobných číselných titulků, snižuje se tím jejich důvěryhodnost.
  • Chybí zaměření na zákazníka, sdělování nedůležitých informací jako je název firmy apod.
    Jako příklad můžeme použít výše uvedený titulek, který v tomto smyslu upravíme:
    Zateplením domu od firmy XY s.r.o. ušetříte 50% nákladů za vytápění.
    Další varianta:
    Chcete ušetřit 50% nákladů za vytápění díky jedinečné technologii od firmy XY s.r.o.?
    Povšimněte si, že tyto titulky odvádějí pozornost od hlavního sdělení.

Katalog služeb

Doporučujeme:

Více

—————